tisdag 19 februari 2013

med en nypa salt


som om hela vinterns tystnad
skall fyllas ut

ett fröjdefullt kvitter
av intensivt fågelfnitter

det pratas om snö
som snart måste dö

jag tror de ljuger alldels för mycket
väl ivrigt i för tidig månad

men jag viftar en snöängel att vaka
över löftets ton

nu sa de något om vår
och ofrivilligt sätter det sina spår

plötsligt minns jag glatt något blått
en blåsippa som niger så flott

men än tar jag det med en nypa salt
det är ju metervis av snö överallt


6 kommentarer:

  1. "som om hela vinterns tystnad skall fyllas ut", precis så :-)!

    SvaraRadera
  2. Bra och hoppfullt. Själv har jag just kört fast min buss i eländet.

    SvaraRadera
  3. Jag fick rysningar av att läsa - jättebra komponerat!

    SvaraRadera
  4. Förtjusande. Vackra bilder och så fint diktat!

    SvaraRadera