torsdag 21 februari 2013

strålglans

ber tyst om din uppmärksamhet, titta hit!
längtansjag pirrar och vill känna dina ögons vila
på mig, i mig, genom mig


stråla dina sökande ögon efter mig
fånga mig, håll mig i din spegelbild
se mig vackerskön i glitter


känn min fröjdesång i ljudlöshet
med lyckansrus, höjd av osynlig tydlighet
i klara toner av nynnande glädje


fånga in mig i din sfär, vackraste
håll mig stilla, passerande evigheterssekunder
se mig, jag är din ögonblickligen


hör mitt sinnes jubel, strålande leende
dansa med mig trumvirvelsteg
krama om med lyckans vingslag


av att förälskat älska
bli sedd med omgivet strålglansljus
av att vara hjärtanskär så

5 kommentarer:

  1. Vacker dikt, gillar speciellt vill känna dina ögons vila

    SvaraRadera
  2. Jag får sådant där nyförälskelsepirrer i sinnet när jag läser. Att påverka andras känslor är det mest fantastiska med det skrivna ordet. Du lyckas för mig idag.

    SvaraRadera
  3. Härligt. Vilken känsla du förmedlar här :)

    SvaraRadera